czwartek, 1 stycznia 2015



Dbanie o atrakcyjność swojego wyglądu od początków istnienia było główną przyczyną skłaniającą ludzi do ponoszenia większych lub mniejszych wyrzeczeń. Od zawsze ludzie w różny sposób ozdabiają swoje ciało, aby spodobać się innym, a przy tym poczuć się lepiej. Kanon piękna na przestrzeni wieków zmienił się tak samo jak sposoby jego ulepszania jednak nasze działania mają ten sam cel – sprawić aby ciało było atrakcyjne dla nas samy oraz dla innych. Oczywiście ludzkość zna wiele sposobów na upiększenie swojego wyglądu, które z upływem lat zmieniały się, a po upływie lat stawały się czymś przeciwstawnym. Przykładem może być moda na szczupłą sylwetkę, która w przeszłości była postrzegana w sposób negatywny, zaś obecnie jest celem do którego dąży wiele osób.

Współcześnie ozdabiamy ciało na wiele sposobów. Do upiększania ciała wykorzystujemy nie tylko ubranie, czy biżuteria, ale także makijaż piercing a także tatuaże. Kobiety swoje ciało upiększają również kolorowymi lakierami do paznokci i różnorodnymi wzorami na paznokciach.

Nie mam żadnych tatuaży, makijażu na co dzień też nie noszę. Dlatego moim ulubionym sposobem ozdabiania ciała jest biżuteria. Pełni ona funkcje estetyczne, dodaje kobiecości i podkreśla naszą urodę. Błyskotki wpływają także na poczucie własnej wartości i pewność siebie. Biżuterią, którą najczęściej noszą są kolczyki. Zwykle są to kolczyki na sztyfcie, nieduże, nie rzucające się w oczy. Lubię kiedy mają różne kształty serca, motyle  i kolczyki z małymi oczkami w różnych kolorach. W swojej kolekcji posiadam również kolczyki, które zrobiłam sama - kolczyki zostały wykonane z prawdziwych stokrotek. Uwielbiam je, są dla mnie wyjątkowe właśnie dlatego, że sama je zrobiłam. Wydawać się może, że to prosta sprawa jednak wcale tak nie było. Włożyłam w ich wykonanie sporo własnego wysiłku. Żeby uzyskać efekt, który powstał w mojej głowie musiałam się trochę wysilić.  :) Lubię nosić kolczyki, ponieważ stanowią piękny dodatek do każej stylizacji, dodają jej uroku, niepowtarzalnego uroku. Jest to rodzaj bardzo subtelnej ozdoby, którą można założyć na każdą okazję.

Innym lubianym przeze mnie elementem bizuterii są bransoletki. Większość bransoletek, które posiadam w swojej kolekcji są ręcznie wykonane, z kamieni półszlachetnych ze srebrnymi zawieszkami o bardzo różnych kszytałtach. Najbardziej cenię sobie te, które zostały wgrawerowane. Przypominają mi o przeróżnych wydarzeniach, tych ważnych i tych mniej istotnych wydarzeniach. Prawie wszystkie zostały zrobione ręcznie przez moją mamę. Sama mogłam wybrać sobie kamienie i zawieszki z których zostały zrobione, a także sposób jej wykończenia dlatego są dla mnie cenne, a dzięki temu, że zostały ręcznie wykonane są także niepowtarzalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz