wtorek, 30 grudnia 2014


Kreatywność jest cechą, którą możemy odnaleźć we wszystkim co robimy. Jest to pewnego rodzaju sposób bycia, działania, to także zdolność twórczego rozwiązywania problemów, umiejętność odnajdowania nietuzinkowych, oryginalnych rozwiązań, wdrażania ich w życie. 

Kreatywność nie wiąże się z żadną konkretną dziedziną naszego życia. 

Człowiek w swoich codziennych działaniach powiela utarte nawyki, powtarzamy znane strategie działań i w ten sposób zabija w sobie kreatywność, największym wrogiem kreatywnego myślenia jest przyzwyczajenie. Mimo, że od najmłodszych lat kreatywność w człowieku jest niszczona to uważam, że każdy z nas gdzieś w głębi duszy odrobinę kreatywności w sobie posiada. 

Dla wielu z nas kuchnia to zło konieczne ja na szczęście do tego grona nie należę. Może dlatego że moja kuchnia wcale nie wygląda jak te typowe, bardzo często moja kreatywność aktywizuje się w kuchni. Lubię tworzyć coś z niczego. Zdarza się, że w ręce wpadają  typowe spożywcze produkty, a w głowie pojawia się wizja jednak w trakcie przygotowania zapala się żarówka i w takiej sytuacji zdarza mi się modyfikować przepisy. Nie zawsze kończy się to dobrze. Na szczęście często zdarza mi się również dobrze połączyć smaki i wtedy uzyskany efekty jest zadowalający. Wszyscy dookoła wtedy się zajadają, padają pytania jak to zrobiłaś? Niestety kiedy udaje mi się strworzyć coś dobrego nie jestem w stanie tego powtórzyć, za każdym razem uzyskany efekt jest inny. Nie jestem jakimś światowej sławy kucharzem nigdy nie zdobędę gwiazki Michelin, ale najważniejsze, że to co powstaje w kuchni smakuje mi i moim bliskim. Moje przepisy nie są jakieś wyszukane czy mocno skomplikowane, ale uważam, że jestem kreatywna w kuchni. 

Gotowanie to świetna zabawa kiedy nie traktujemy tego jak przykry obowiązek, ale czynność, w wyniku której stworzyć możemy coś ciekawego. Świetną zabawą jest  wspólnego gotowanie, ponieważ można wymienić się wiedzą i doświadczeniem, dzięki temu mamy szansę zdobyć nowe umiejętności i zainspirować do stworzenia czegoś nowego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz